Katolsk Studentlag i Oslo er en forening for studenter, akademikere og andre interesserte.
Vårt formål er å være en møteplass for katolikker ved høgskolen og universitetet i Oslo.

 

(h2onews) Jesus stood before the governor, Pontius Pilate, who questioned him, ‚ÄúAre you the king of the Jews?‚ÄĚ Jesus said, ‚ÄúYou say so.‚ÄĚ And when he was accused by the chief priests and elders, he made no answer. Then Pilate said to him, ‚ÄúDo you not hear how many things they are testifying...Les mer

The sisters of Lazarus sent word to Jesus, saying, ‚ÄúMaster, the one you love is ill.‚ÄĚLes mer

(H2Onews) Loving God is one of the key points of the new evangelization. This was stated by Father Raniero Cantalamessa, the papal preacher, in his first Lenten sermon, held this morning in the Redemptoris Mater Chapel in the Apostolic Palace.Les mer

Hvordan skal vi forst√• denne beretningen ‚Äď Jesu forvandling p√• fjellet ‚Äď som vi kan lese p√• samme sted i de tre synoptiske evangeliene? Les mer

Det er fastelavn ‚Äď mardi gras, som i √•r faller sammen med den internasjonale kvinnedagen. Askeonsdag er begynnelsen p√• fastetiden‚Ķ Fra barnsben av husker jeg godt fastelavnsfestene med v√•re maskerader og askeonsdagen med askekorset og oppfordringen til √• vise v√•rt sanne ansikt; √• gjenfinne Gud og...Les mer

Annen lesning i s√łndagens tekst, fra Romerbrevet (3,21-25a28) √•pner med denne setningen: Br√łdre, n√• har Guds rettferd √•penbart seg, uavhengig av loven.Les mer

Dagens evangelium fortsetter bergprekenen.Les mer

I dagens evangelium f√•r de som har kommet for √• h√łre budskapet, de som lengter etter en vei √• rette sitt liv etter, et oppdrag, men uten at Jesus stiller krav til dem.Les mer

God of all, as we walk together, Open our hearts to your tenderness. Les mer

Den liturgiske feiringen av Juleh√łytiden tok slutt, og denne s√łndagen f√łrer oss inn i det alminnelige kirke√•ret. Inn til den 34. S√łndag skal vi feire viktige mysterier og hendelser i Jesu liv som til slutt krones med hans frelsende d√łd, oppstandelse og himmelferd.Les mer

(fr. arnfinn haram - weblog) Kj√¶re kristne! Jula er borna si h√łgtid seier vi ofte. Det er sant, men det kan ogs√• vere ein m√•te for dei vaksne √• halde avstand til sj√łlve julebodskapen. Vi overlet trua til borna ‚Äď tru er jo likvel noko litt naivt, litt truskyldig; fint for dei som treng det. Vi er...Les mer

(cafod.org.uk) Lord, we wait with eager expectation for the coming of your kingdom, when the humble will be exalted and the hungry fed. Your kingdom come, your will be done. Les mer

Livet er sårbart. Vi er sårbare. Vi vet ikke hva som kan hende oss i dag eller i morgen. Vi vet ikke om helsa holder eller om ulykker skjer. Akkurat dette tenker jeg at ukens tekster handler om; Sårbarhet. Les mer

Den siste s√łndagen i kirke√•ret feirer vi Kristi kongefest. Som en slags oppsummering av hele kirke√•ret √¶rer vi Kristus som herre over hele universet. Men hva slags konge er han egentlig? Svaret finner vi i dagens liturgiske tekster.Les mer

 
Katolsk Studentlag hovedside
Søk i nettstedet  
avansert søk  

ENGLISH